Op InMijnBus geven huishoudens eenvoudig hun voorkeur aan voor het wel of niet ontvangen van het vertrouwde wekelijkse folderpakket van Spotta. Zo valt drukwerk niet voor niets in de bus.
Van 1 oktober t/m 31 december 2022 wordt InMijnBus getest in bepaalde postcodes van Ede en Utrecht. Deze test van InMijnBus gaat over het wekelijkse folderpakket van Spotta. In dit pakket vindt u folders van onder andere supermarkten, drogisterijen en 'grote' bouwmarkten.
Het huidige systeem wordt als niet gebruiksvriendelijk ervaren: brievenbusstickers zijn voor velen lastig verkrijgbaar en uitzetten tijdens vakantie is niet mogelijk.
Iedere reclamefolder die ongelezen bij het oud papier belandt is een verspilling van grondstoffen en energie. Door het gemakkelijker te maken voor huishoudens om (tijdelijk) de voorkeur aan te passen neemt de hoeveelheid ongelezen drukwerk af. En door iedere week te weten voor hoeveel huishoudens reclamefolders gedrukt moeten worden kan veel preciezer de drukoplage worden bepaald.
De reclamefolder is een belangrijk instrument voor lokale ondernemers en verenigingen om burgers te informeren over aanbiedingen en evenementen. Huishoudens moeten zelf eenvoudig kunnen aangeven wat hun voorkeur is om reclame en informatie wel of niet te blijven ontvangen.
In de 30 jaar dat de brievenbussticker bestaat heeft ongeveer 35% van de Nederlandse huishoudens een NEE-NEE, NEE-JA of JA-sticker op de brievenbus geplakt. Marktonderzoek toont aan dat tot 15% van de huishoudens geen sticker plakt omdat ze het gedoe vinden om een sticker te regelen of de brievenbus niet willen ontsieren. Met een online registratie wordt de voorkeur gemakkelijker en onzichtbaar aangegeven.
Geef elk moment en zo vaak u wilt door of uw huishouden het vertrouwde wekelijkse folderpakket van Spotta wil ontvangen. Een doorgegeven wijziging is binnen twee weken verwerkt.
Geef aan welke weken het folderpakket van Spotta niet of juist wel bezorgd hoeft te worden. Gaat u op vakantie?
Dan zet u In Mijn Bus op uit. Komen de feestmaanden eraan? Dan kunt u aangeven dat u tijdelijk wel het folderpakket wil ontvangen.
Via InMijnBus geeft u aan het folderpakket van Spotta wel of niet te willen ontvangen, dat registreren we voor uw adres. We kennen u niet en we weten niet wie u bent. Dat doen we om privacy redenen. We registreren alleen uw adres en of u wel of niet het folderpakket van Spotta wil ontvangen. InMijnBus verwerkt daarmee geen gegevens over personen.
Geeft uw huishouden via InMijnBus aan het folderpakket van Spotta wel of niet te willen ontvangen, dan volgt de Spotta bezorger vanaf dat moment wat voor dat adres is aangegeven. Een brievenbussticker is dan voor het folderpakket van Spotta niet meer nodig.
Op de kaart van InMijnBus staat een telefoonnummer. Ook op deze manier kunt u met de unieke code in de hand de voorkeur van het adres doorgeven.
U kunt gemakkelijk een nieuwe kaart voor uw adres aanvragen via de site van InMijnBus. Deze kaart wordt bezorgd op uw adres en met deze nieuwe kaart past u de voorkeuren aan die voor dat adres staan geregistreerd.
Ja, dat kan. Dit kan alleen telefonisch worden doorgegeven via het telefoonnummer op de kaart van InMijnBus. U hebt hiervoor ook de unieke code nodig die op de kaart staat.
Nee. Op InMijnBus geven huishoudens eenvoudig hun voorkeur aan voor het wel of niet ontvangen van het folderpakket van Spotta. Vanaf het moment dat een huishouden de voorkeur via InMijnBus wijzigt volgt de Spotta bezorger die voorkeur voor het folderpakket. Voor andere folders en huis-aan-huiskranten blijft de sticker nodig.
We gaan in een aantal postcodes van gemeente Ede en Utrecht testen vanaf 1 oktober t/m 31 december 2022. Die huishoudens ontvangen voor 1 oktober de kaart per post. De exacte planning voor de uitrol in de rest van Nederland is nog niet bekend.
Nee, we sturen kosteloos een nieuwe kaart met QR code.
In Gemeente Ede doen deze postcodes mee aan de test: 6717, 6718
In Gemeente Utrecht doen deze postcodes mee aan de test: 3451, 3452, 3555, 3561, 3562
De test is tijdelijk, maar uw wens om het folderpakket van Spotta wel of niet te ontvangen kan ook daarna blijven gelden. Zo hoeft u niet opnieuw te wijzigen of aan te geven wat uw keuze is. Na afloop van de test weten we beter of en hoe het gaat werken. We informeren u in januari hoe dit werkt.
De bezorger blijft de voorkeur van de brievenbussticker volgen totdat een wijziging is doorgegeven via InMijnBus. In de Gemeente Ede staat de voorkeur van ieder huishouden standaard op JA in het systeem. In de Gemeente Utrecht staat de voorkeur van ieder huishouden standaard op NEE in het systeem.
Consumenten gebruiken de reclamefolder voor hun boodschappen. Zo’n 2/3e van de Nederlanders leest ze bijna elke week. Eén op de vijf huishoudens heeft de aanbiedingen nodig om rond te komen en ondernemers hebben de reclamefolder nodig om (nieuwe) klanten voor hun dienst, winkel of restaurant te interesseren. De reclamefolder voorziet op dit moment nog in een belangrijke economische functie die mogelijk op termijn door andere media wordt overgenomen.
Wij vragen en verzamelen geen gegevens over personen. Via InMijnBus geeft u aan het folderpakket van Spotta wel of niet te willen ontvangen, dat registreren we voor uw adres. We kennen u niet en we weten niet wie u bent. En dat willen we ook niet weten. Er worden dus geen gegevens over personen gevraagd of verzameld door InMijnBus.
Bewoners van een adres blijven voor InMijnBus onbekend. Dat doen we om privacy redenen. We registreren alleen uw adres en of uw huishouden wel of niet het folderpakket van Spotta wil ontvangen. Dat is noodzakelijk om uitvoering te kunnen geven aan uw wens om het folderpakket van Spotta wel of niet te ontvangen.
Via InMijnBus geeft u aan het folderpakket van Spotta wel of niet te willen ontvangen. Dat registreren we voor uw adres. Daarmee maakt u duidelijk het aanbod van Spotta te aanvaarden en is er sprake van een overeenkomst. Om uitvoering te kunnen geven aan deze overeenkomst - het folderpakket van Spotta wel of niet, of tijdelijk wel of niet te willen ontvangen - is het noodzakelijk om een adres de door uw aangegeven wens te registreren en te verwerken. Daarmee is er een rechtmatige grondslag om het adres en uw wens te registreren in InMijnBus zoals is vereist door de AVG. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op via privacy@spotta.nl.
De gebruikersvoorwaarden die gelden als u via InMijnBus uw keuze doorgeeft voor het wel of niet ontvangen van het folderpakket van Spotta kunt u hier lezen.
Wij vragen en verzamelen géén gegevens over personen. De voorkeuren worden enkel en alleen opgeslagen voor het adres. Daar geeft u goedkeuring voor bij het aanpassen van de voorkeur van uw adres. InMijnBus vraagt of verzamelt geen enkel gegeven over personen. Bewoners van een adres zijn en blijven met InMijnBus onbekend.
In dit pakket vindt u folders van onder andere supermarkten, drogisterijen en 'grote' bouwmarkten.
Spotta is een landelijke verspreidorganisatie van huis-aan-huiscommunicatie. Ze verspreiden het vertrouwde wekelijkse huis-aan-huisfolderpakket, persoonlijke Folderkiezerpakket, losse huis-aan-huisfolders en zorgen voor folderdisplays in winkelcentra. Meer weten over Spotta? Ga naar spotta.nl.
Als u een wijziging aangeeft in ons systeem onthouden we alleen uw keuze: AAN/UIT. U hoeft daarvoor geen reden aan te geven voor het wel of niet ontvangen van het folderpakket. Deze wordt ook niet gedeeld met derden.
Onze InMijnBus-bezorgers krijgen wekelijks een lijst van huishoudens die een folderpakket willen ontvangen. Dit is de minimale informatie nodig om onze dienstverlening te kunnen garanderen.
Nederlands